Moje podróżnicze uzależnienia

by - 10:19 AM

Witajcie! W tym poście opowiem wam trochę o moich uzależnieniach związanymi z wyjazdami. Obsesje, które posiadam, zazwyczaj irytują moich najbliższych, haha. 
Tak czy inaczej, nie przedłużam i zapraszam!


Jeśli kochasz wyjeżdżać, zapewne sam/sama posiadasz włąsne nawyki.
Ja moje uzależnienia przedstawię poniżej.

1. Herbaty


Gdziekolwiek nie pojadę - muszę zabrać torebkę z herbatą. Najczęściej biorę te z hotelu, rzadziej kupuję na mieście. Jest to dla mnie swego rodzaju pamiątka. Kocham próbować nowe smaki będąc w różnych miejscach. Często proszę również moją rodzinę, o zabranie herbaty z miejsca, do którego się udają.


2. Mapy

Uwielbiam zwiedzać miejsca, odkrywając nowe szlaki, idąc własną drogą. Często się przez to gubię, dlatego, aby uniknąć paniki i stresu, biorę ze sobą mapę. Najzwyklejszą, papierową. Sprawia mi to wiele zabawy i radości, kiedy próbuję połapać się w tych wszystkich uliczkach i drogach.


Od dziecka lubiłam przeglądać atlasy, a jednym z moich ulubionych zajęć, było wpatrywanie się w ogromną mapę, którą kiedyś miałam w domu. Teraz uważam, że jest to świetna dekoracja do pokoju, a przedmioty z takim  motywem prezentują się świetnie.


3. Magnesy

Zbieram je od kilku lat. To nie tylko śliczna i tania pamiątka, ale również ciekawa ozdoba do domu. Z każdego miejsca przywożę magnes. Poniżej przedstawiam część mojej kolekcji.
(Niektóre z nich dostałam od rodziny/przyjaciół).


4. Ogromna ilość zdjęć


Robię ich naprawdę mnóstwo. Często z jednego miejsca, potrafię wykonać ponad 100 ujęć. Wysyłam z podróży wiele snapów, dlatego moi przyjaciele wiedzą, że wyjazd = spam. Na szczęście, nie przeszkadza im to, nawet sami się o nie upominają.


Fotografie robię telefonem (Samsung Galaxy s6 albo s8), rzadziej aparatem. Smartfon jest dla mnie wygodniejszą opcją, mogę dzięki niemu w wolnej chwili, jeszcze na miejscu, wrzucić zdjęcia na instagrama.

5. Testowanie nowych smaków


Oczywiście, próbuję regionalnych potraw. Nie licząc tego, każda podróż to dla mnie motywacja, aby przełamać swoje kubki smakowe i zjeść coś, czego nie lubię.
Dzięki temu poznaję naprawdę wiele ciekawych kompozycji kulinarnych.
Zdarza się jednak, że potrawę zostawiam praktycznie nieruszoną. No cóż, ważne, że spróbowałam! :D


Na długie wyjazdy zabieram moją ulubioną, różową walizkę <3 Haha


A wy posiadacie tego typu uzależnienia? Podzielcie się w komentarzu ;)
Zostawcie link do bloga, a z pewnością go przejrzę!

Leonia

You May Also Like

47 komentarze

  1. Z każdego wyjazdu oprócz oczywiście zdjęć przywożę jakiś jeden magnes, a mój mąż natomiast zawsze kupuje mały kubeczek lub kieliszek z danym miejscem :)
    makijazagi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię próbować jedzenie za granicą, a i oczywiście magnes to podstawa, haha. :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak samo na każdym wyjeździe robię mnóstwo zdjęć :D
    Obserwuję :) Zapraszam do mnie :)
    https://natalie-diy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam to samo, tylko zamiast magnesów - zbieram pocztówki. Pasja podróżnicza jest o tyle cudowna, że pozwala na rozwój i jednocześnie sprawia sporo satysfakcji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja wyjeżdżam to nie odkładam aparatu zawsze robię zdjęcia hehe.

    ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN I OBSERWOWANIA MOJEGO BLOGA <3
    Serdecznie zapraszam na mojego BLOGA.
    Serdecznie zapraszam na mojego INSTAGRAMA.

    OdpowiedzUsuń
  6. To naprawdę jedno z najlepszych uzależnień jakie znam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również uwielbiam podrózować <3

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłam kogoś, kto podziela moją radość, kiedy w hotelu znajduje najróżniejsze herbaty, haha. Wstyd się przyznać, ale swego czasu zabierałam też hotelowe szampony...
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też często kupuję magnesy z wyjazdów! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem bardzo uzalezniona w podrozy od zdjec, bez aparatu na wyjeździe nigdzie sie nie ruszam, haha❤
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. Najczęściej przywożę właśnie pocztówki a nie magnesy. Chyba, że ktoś ze znajomych sobie zażyczy. Też robie miliony zdjęć, tylko ja wybieram lustrzanke, bo mój telefon to żart.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł na post :) Ja w czasie podróży uwielbiam robić zdjęcia i próbować nowych smaków.
    Pozdrawiam
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam podróżować i również uwielbiam regionalne potrawy, również robię pełno zdjęć na pamiątkę i zamiast magnesów kupuję pocztówki :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie
    Nkarolainn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zazwyczaj kupuję magnesy jako pamiątki :D

    OdpowiedzUsuń
  15. ale suuuper! zazdroszczę, że tak sobie podróżujesz:D też mega bym chciała, ale jak na razie czas i inne czynniki mi na to nie pozwalają:((
    uważam jednak, że rzeczy, które wymieniłaś stanowią świetne pamiątki, tak, jak to napisałaś!

    Pozdrawiam, obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  16. Żyję dla jedzenia na wyjazdach. W każdym miejscu zamawiam naleśniki + oczywiście coś czego jeszcze nie jadłam ^^

    Obserwuję i zapraszam: anotherbeautyblogxoxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Według mnie już sama ciągła chęć podróżowania jest pewnego rodzaju uzależnieniem. Nie wyobrażam sobie roku bez wielu podróży. Mnie osobiście zdjęcia i filmiki z wyjazdów najbardziej cieszą. Nie kupuję zbyt wielu pamiątek ;) Obserwuję.
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja to zawsze muszę kupić sobie jakaś torebkę Haha
    riwlawn.com
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też jeżdżę z różową walizką :D Herbaty to i moje małe uzależnienie. Zdjęcia, magnesy i dania i ja bym zapewne kupowała. ;) Niestety póki co nie podróżuję, nie mam takiej możliwości, ale chciałabym zwiedzić sporo świata, więc wszystko przede mną ;)

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham podróżować i gdy tylko mam czas, chętnie uciekam w nowe miejsca. Kiedyś podróżowałam autostopem, obecnie wolę bezpieczne opcje.

    Pozdrawiam ciepło i zapraszam na:
    BLOG
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia w połączeniu ze wspomnieniami są dla mnie najlepszą pamiątką z wyjazdów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne pamiątki :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. podstawą podróżowania u mnie są oczywiście zdjęcia! :) ale zaintrygowałaś mnie herbatami, też jestem od nich uzależniona :)
    zatrzymachwileulotne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam bardzo podobne uzależnienia jeśli chodzi o podróże. Również zbieram magnesy oraz uwielbiam próbować nowe smaki! Zaciekawiłaś mnie z tymi mapami, właśnie zastanawiam się dlaczego ich nie kupuje. Ciekawa pamiątka.
    malgorzatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też z każdej podróży przywożę magnesy i mnóstwo zdjęć! :D No i oczywiście zawsze próbuję regionalnych dań, nie wyobrażam sobie jeść np. Mcdonalds na wyjeździe :)
    Pozdrawiam :*
    Natforart klik

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja osobiście zawsze kupuję magnesy i staram się spróbować nowe potrawy. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jestem uzależniona od robienia zdjęć analogami, kiedy jestem w podróży <3
    Zapraszam do mnie lifebykars.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam dokładnie tak samo jak Ty - wyjazd bez tysiąca zdjęć i jakiegoś magnesu to nie wyjazd.
    http://mplazewska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. oooo to z herbatami jest mega super!
    ja uwielbiam herbaty więc chyba podkradne ten pomysł :D

    vanilliowynotes.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak już widziałam w komentarzach wyżej dziewczyny wspominały o herbatach i ja również jestem zafascynowana tym pomysłem! Ja osobiście zbieram magnesy i też zawsze proszę bliskich aby kupili mi tam jeden malutki magnes haha, kilka niestety przepadło:( Oprócz magnesów zbieram również breloczki i to już całkowite uzależnienie, moje kluczy są już naprawdę ciężkie od nadmiaru... I przez to znowu sporo przepadło bo się urwało:/
    Pozdrawiam cieplutko! Ingenuity-charm

    OdpowiedzUsuń
  31. Podróże to piękna, rozwijająca pasja. Ja zawsze magnesy i pocztówki wykupuję jak głupia :)
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  32. U mnie również magnesy oraz zdjęcia! uwielbiam mieć później co wspominać ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam kupować magnesy z miejsc, które odwiedziłam! :D A zdjęcia to podstawa :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  34. Great post, your blog is perfect :)
    If you want you can follow my blog I will follow back

    http://doroty4.blogspot.hr/

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja mam w domu niemałą kolekcje biletów 😊 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak, mam takie swoje małe uzależnienie, którym jest po prostu przywożenie czegoś na pamiątkę. Moje ostatnie podróże odbywały się albo z okazji wyjazdu do pracy albo na jakiś festiwal/projekt z grupą teatralną. Na każdym takim evencie pytam o plakat, czy mogłabym jakiś dostać, by móc czy powiesić go na ścianie, czy włożyć gdzieś w jedno miejsce by często do tego wracać.
    Kiedyś zbierałam pocztówki z różnych miejsc, teraz, gdy nie mam zbytnio czasu na chodzenie po pamiątkach, po prostu biorę z danego miejsca coś, co będzie bardzo wyraźnym skojarzeniem z moimi wspomnieniami z tamtego wyjazdu.
    Buziak,
    Ola ;)

    https://moleteatralne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Podróże to wspaniała sprawa! <3 Ja zawsze z wyjazdu przywożę mnóstwo zdjęć! Ostatnio zaczęłam też zbierać pocztówki, bo magnesy zwozi mój brat :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Beautiful travel post! I decided to follow you on GFC #25, let's support eachother in this blogosphere :-) Would you be so kind to follow back? Let's keep in touch!
    xo from Italy,
    Sonia Verardo
    http://www.trenchcollection.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Chciałabym zacząć podróżować, ale nie wiem od czego zacząć :) może w końcu zrobię ten pierwszy krok w przód :) myślę że od herbat i smaków sama bym się uzależniła :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam, wybierając się na obóz. Potem już samo przyszło :)

      Usuń
    2. Jeździłam co prawda to tu to tam ale nigdy nie nocowałam w hotelu, motelu nigdy nie przeżyłam takiej prawdziwej podróżniczej przygody :D Chciałabym to przeżyć tak jak wyjazd gdzieś daleko. Japonia, Korea, Australia, Afryka a najdalej byłam w Czechach i Niemczech.

      Usuń
    3. Polecam biura podróży. Oferują wiele ciekawych wycieczek, np. Afryka, Azja. Najlepiej wyczekiwać promocji Last Minute, wtedy można wyłapać podróż za np. 2 tysiące do Chin itp.

      Usuń
  40. robienie masy zdjec na roznego typu wyjazdach to zdecydowanie PODSTAWA!
    https://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajny post!
    U mnie najważniejsze są zdjęcia z podróży haha :)
    Mapę zastępuję gpsem w telefonie :D

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja z każdego miejsca przywożę pocztówki :) Czasem herbatę czy wino. Zdjęcia też robię, ale nie aż tak dużo ;)

    OdpowiedzUsuń

🌸 Odwiedzam każdy blog w komentarzu
🌸 Jeśli post Ci się spodobał, zapraszam do pozostawienia śladu po sobie (w postaci obserwacji albo komentarza)
🌸 Każdy komentarz to dla mnie ogromna motywacja
🌸 Komentarze typu ''Super post, zapraszam do mnie'' będą usuwane